واژه نامه و تنظیمات مهم ماشین لباسشویی ها

واژه نامه و تنظیمات مهم ماشین لباسشویی ها

یکی از موارد مهم که باید هنگام خرید لباسشویی مورد توجه قرار گیرد توجه به برنامه های شستشو است. لباسشویی های امروزی برنامه های شستشو متنوعی دارند که می توانید متناسب با نوع لباس (تیره یا روشن بودن، جنس پارچه، میزان تمیز یا کثیف بودن، نوع لباس و غیره) آنها را انتخاب کنید. چنین برنامه هایی به عمر بیشتر پارچه و لباسشویی کمک بسیاری می کنند.
قابلیت تنظیم روش شستشو نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. این تنظیمات به شما کمک می‌ کند تا به شکل بهینه ‌تری لباس ‌های خود را بشویید و از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کنید. معمولا ماشین ‌های لباسشویی ارزان قیمت هم این امکان را در اختیار شما قرار می ‌دهند. اگر می ‌خواهید شستشوی دقیق ‌تری داشته باشید و نیاز نباشد هر بار تنظیمات شستشو را وارد کنید، ماشین لباسشویی ‌های که برنامه شستشوی متنوعی دارند گزینه‌ های بهتری هستند. با استفاده از برنامه شستشو خیال شما از تمیز شدن کامل لباس بدون آسیب رسیدن به آن راحت خواهد بود.
برنامه های استاندارد شامل نخ، پشم و دیگر تنظیمات حساس مانند الیاف ترکیبی یا شستن سریع می شود. همواره یک دکمه قبل از شستشو یا شستشوی اضافی و چرخش دورانی جداگانه از ویژگی های مشترک بیشتر ماشین لباسشویی هاست.
همچنین موارد دیگری همچون تنظیمات لباس کودکان و برنامه رنگ های خاص نیز در دیگر ماشین های لباسشویی وجود دارد. اکثر ماشین های مدرن به کاربر اجازه می دهند تا دمای دلخواه شستشو را خود انتخاب کنند که از حدود 15 درجه سانتیگراد تا 90 درجه سانتیگراد درجه بندی شده است. در ادامه به واژه های می پردازیم که در اغلب ماشین های لباسشویی می باشند:

واژه نامه و تنظیمات مهم ماشین لباسشویی ها

تعدادی از قابلیت و واژه های برنامه های شستشوی ماشین های لباسشویی

ماشین لباسشویی‌ های جدید برنامه‌ های مختلف شستشو مطابق با جنس ‌مختلف پارچه دارند. برای مثال برنامه شستشو مخصوص ملحفه و روتختی، لباس‌ های تیره و روشن، پارچه ‌های ظریف و … که بر اساس قیمت تولید کننده و قیمت ماشین لباسشویی متفاوت هستند. در قسمت مناسب دانستیم تا در این بخش نگاهی کلی داشته باشیم به قابلیت و برنامه های شستشوی لباسشویی های تمام اتوماتیک و ... که شامل:

تعدادی از قابلیت و واژه های برنامه های شستشوی ماشین های لباسشویی

  • قفل کودک  (child lock)

یک ویژگی ایمنی ضروری برای خانه‌ های دارای کودکان خردسال، قفل کودک است. اکثر مدل‌ ها دارای یک قفل هستند که جلوی کارکردن کنترل ‌های دستگاه را می‌ گیرد. قابلیت دیگری که در برخی لباسشویی‌ ها وجود دارد، قفل ایمنی درب است که از باز شدن درب در حین شستشو جلوگیری می‌ کند. قفل کودک به کودکان کنجکاو اجازه نمی ‌دهد تنظیمات صفحه کنترل را دست بزنند. به این ترتیب آنها دیگر نمی ‌توانند به طور اتفاقی برنامه شستشو را دچار وقفه کنند.

قفل کودک  (child lock)

  • آب گیری مجدد  (Extra Rinse)

این گزینه باعث می‌ شود در مواقعی که شوینده‌ ی زیادی اضافه کرده‌ اید، آب‌ کشی مجدد، مقدار شوینده‌ ی باقی مانده در الیاف لباس‌ ها را خارج کند. باقی ماندن مواد شوینده روی لباس ‌ها باعث حساسیت پوستی و سوزش می ‌شود. این برنامه به شما اطمینان می‌ دهد که ماده شوینده به طور کامل استفاده شده است.

آب گیری مجدد  (Extra Rinse)

  • شست و شوی سریع  (Quick Wash)

امروزه زیاد شدن مشغله کاری باعث شده است وقت کمتری برای شستن لباس‌ ها وجود داشته باشد بنابراین نیاز به داشتن یک ماشین لباسشویی که بتواند این کار را در زمان کمتری انجام دهد بیش از پیش احساس می ‌شود. این گزینه علاوه بر شست و شوی سریع، سبب می ‌شود از آب و برق کمتری استفاده شود؛ این ویژگی برای مواقعی که فرصت کمی دارید و به لباس خود نیاز دارید می ‌تواند مفید باشد. بعضی از دستگاه ‌ها برنامه ‌ای سریع ارائه می ‌دهند که در کمتر از 30 دقیقه لباس ‌های شما را شستشو داده و خشک می‌ کنند. البته در بیشتر حالت‌ های شستشوی سریع، دستگاه با مقدار لباس کمی کار خواهد کرد.

شست و شوی سریع  (Quick Wash)

  • شستشوی لباس ‌ها پشمی  (Wool Wash)

ماشین‌ های لباسشویی معمولی فقط می‌توانند برخی از پارچه‌ها را بشویند. محدودیت این ماشین‌ها به گونه‌ای است که پلیور‌ها، روسری‌ها و یا بالش‌ها را باید با روش دیگری شست. این برنامه به منظور جلوگیری از چروک شدن لباس‌های پشمی و آسیب رساندن به آنها طراحی شده است.

شستشوی لباس ‌ها پشمی  (Wool Wash)

  • باز کننده ‌ی چروک  (Wrinkle release or refresh)

این حالت اگر چه جایگزین اتوکشی نخواهد بود، اما تا حد زیادی چروک‌ های لباس را که در حین شستشو به وجود آمده‌ اند را قبل از تحویل آن از بین می‌ برد.

باز کننده ‌ی چروک  (Wrinkle release or refresh)

  • اتو کشی آسان  (Easy Iron)

برای کاستن از چین و چروک لباس‌ های ظریف برنامه ‌های ویژه‌ ای در برخی ماشین ‌های لباسشویی وجود دارد. استفاده از آب بیشتر در آخرین مرحله شستشو (آبکشی) از ایجاد چروک جلوگیری می ‌کند.

  • چرخش مضاعف  (Extended tumble)

این امکان مشابه باز کردن چروک است با این تفاوت که با فعال کردن آن اگر لباس شما قبل از شستشو نیز چروکیده باشد با چند چرخش اضافه چروک‌ های آن باز خواهند شد.

چرخش مضاعف  (Extended tumble)

  • قابلیت بخار

با این قابلیت دستگاه، لباس‌ های شما را در معرض بخار قرار می دهد. که باعث ازبین‌ رفتن لکه‌ ها و بوی نامطبوع لباس ‌هایتان می شود. البته این قابلیت تنها در دستگاه ‌های پیشرفته و گران‌ قیمت است و بسته به نیاز و توان خرید شما دارد؛ باید با بررسی نیاز و توان خود ببینید آیا این ویژگی برای شما ارزش خرید دارد یا خیر.

قابلیت بخار

  • پیش شست و شو  (Pre-wash)

با این برنامه، لباس‌ های بسیار کثیف پیش از آغاز چرخه اصلی شست و شو با دمای پایین شسته می ‌شوند.

  • قابلیت شستشوی حبابی لباسشویی

این ویژگی باعث ایجاد حباب ‌هایی می‌ شود که آب و مواد شوینده را به عمق پارچه می ‌رساند و باعث افزایش کیفیت شستشو و همچنین صرفه‌ جویی در مصرف برق می‌ شود.

  • فناوری Eco Bubble: با استفاده از این فناوری، ماده شوینده به حباب تبدیل شده و به ‌راحتی در الیاف لباس نفوذ می ‌کند؛ بنابراین ضمن صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، از الیاف لباس محافظت کرده و به ‌راحتی آن را تمیز می ‌کند. با استفاده از این فناوری شستشوی با کیفیت در دمای پایین هم امکان‌ پذیر می ‌شود.
  • قابلیت Bubble Soak:  با استفاده از این قابلیت، حتی در آب سرد، لباس به طور کامل در حباب ‌های ایجاد شده توسط دستگاه خیس شده و لکه ‌های موجود بر روی لباس ‌ها از بین می ‌روند. یکی دیگر از مزایای آن صرفه ‌جویی در مصرف انرژی است.

قابلیت شستشوی حبابی لباسشویی فناوری Eco Bubble قابلیت Bubble Soak

  • اصول بهداشتی  (Sanitation)

این مورد مناسب کسانی است که از آلرژی رنج می‌ برند. این گزینه در ماشین ‌های لباسشویی باعث حذف موارد آلرژی‌ زا و باکتری‌ های موجود هنگام شستشو می‌ شود.

  • شست‌ شوی دستی  (Hand wash)

این حالت همان‌ طور که از نام آن مشخص است، شست‌ شو با دست را شبیه‌ سازی می ‌کند. حالت شستشوی دستی برای پارچه‌ های لطیف، لباس شنا و لباس‌ های زیر کاربرد دارد و بعد از استفاده از این حالت بهتر است لباس‌ ها به روش سنتی و با آویختن زیر آفتاب خشک شوند.

شست‌ شوی دستی  (Hand wash)

  • منطق فازی ماشین‌ های لباسشویی، انتخاب خود کار برنامه شستشو (Fuzzy logic)

اگر دستگاه شما به چنین امکانی مجهز باشد قبل از روشن کردن دستگاه تقریبا نیاز به بررسی هیچ موردی نخواهید داشت. این قابلیت بهترین شرایط شستشو را با احتساب جنس لباس، وزن آنها، زمان مورد نیاز برای شستشو و مقدار آب و شوینده‌ ای که مورد نیاز است به صورت خود کار انتخاب می‌ کند. بنابراین، شما به عنوان کاربر هیچ‌ گونه نگرانی در خصوص تنظیمات نخواهید داشت.
Fuzzy Logic  در ماشین‌ های لباسشویی به معنای قرار دادن دستگاه در حالت اتوماتیک است. با فعال شدن این قابلیت ماشین‌ های لباسشویی بر اساس وزن و میزان کثیفی لباس‌ ها بهترین شرایط را برای شستشو انتخاب می‌ کنند. در برند های برتر مانند سامسونگ این گزینه عملکرد بسیار بهتری نسبت به برند های پایین رده دارد. این سیستم به طور خودکار دما، آب و میزان مواد شوینده را براساس مقدار لباس ‌ها و درجه کثیفی آنها تنظیم می کند.

منطق فازی ماشین‌ های لباسشویی، انتخاب خود کار برنامه شستشو (Fuzzy logic)

  • تنظیمات سفارشی یا دلخواه  (Favorite or custom settings)

اگر بررسی تنظیمات برایتان در هر بار استفاده از ماشین و برای هر لباسی سخت است و دوست ندارید هربار که لباسی داخل دستگاه قرار می‌ دهید منوی تنظیمات را بررسی کنید، می توانید چند حالت دلخواه برای خود در نظر بگیرید . و هر بار به راحتی از آنها استفاده کنید.

  • ویژگی تایمر متغیر/ شستشو با تأخیر ماشین لباسشویی

یکی از رایج‌ ترین ویژگی ‌های ماشین لباسشویی داشتن تایمر متغیر است که به شما اجازه می ‌دهد مدت‌ زمان برنامه شستشو را کنترل کنید و همچنین زمان شستشوی با تأخیر را تنظیم کنید. اگر ساعات پیک مصرف برق را بدانید، به کمک این ویژگی می‌ توانید هزینه ‌های مصرف برق خود را هم کاهش دهید.

ویژگی تایمر متغیر/ شستشو با تأخیر ماشین لباسشویی

  • سرعت چرخش آب  (Spin Speed)

سرعت چرخش (بر حسب برنامه شستشو) در برخی از ماشین‌ های لباسشویی به طور خود کار و در اغلب آنها به صورت دستی قابل تنظیم است. بالا بودن این سرعت هنگام خشک کردن نیز باعث می ‌شود رطوبت لباس ‌ها بیشتر گرفته شود و سرعت خشک کردن لباس‌ ها بیشتر شود. البته بالا بودن سرعت، مصرف انرژی و احتمال پاره شدن و یا فرسودگی لباس‌ ها را بالا می ‌برد.

  • سرعت چرخش موتور ماشین لباسشویی، شستشو و خشک کردن لباس در سریع ترین زمان ممکن

هر چه میزان چرخش موتور بیشتر باشد، آب بیشتری را از لباس های شسته شده می گیرد و در نتیجه لباس ها را زود تر خشک می کند.سرعت چرخش ماشین لباسشویی معمولاً به حداکثر سرعت چرخش در زمان خشک شدن لباس‌ ها اشاره می‌ کند و تعداد چرخش در دقیقه را نشان می‌ دهد. عدد بالا تر نشان دهنده قدرت بیشتر موتور و سریع ‌تر خشک شدن لباس‌ ها است. با این حال، جنس لباس‌ ها نیز اهمیت زیادی دارد. معمولاً سرعت چرخش در بازه 500 تا 1000 دور در دقیقه برای اکثر لباس ‌ها کافی است. به طور کلی دستگاه های موجود در بازارسرعت ۱۲۰۰ الی ۱۶۰۰ دور در دقیقه دارند، که هرچه این مقدار بالاترباشد، سر و صدای بیشتری تولید می کند.

سرعت چرخش موتور ماشین لباسشویی، شستشو و خشک کردن لباس در سریع ترین زمان ممکن

  • دور موتور متغیر    (Variable Spin Speed)

به شما این قابلیت را می‌ دهد که بدون درنظرگرفتن برنامه، سرعت چرخش را تعیین نمایید.

  • چرخش مضاعف  (Extended spin)

این حالت برای حوله‌ ها و لباس‌ های پشمی مناسب است؛ زیرا با چرخش بیشتر باعث خروج آب از لباس ها این‌ چنین که آب زیادی به خود جذب می‌ کنند می‌ شود.

  • حسگر رطوبت  (Moisture sensor)

علاوه بر حسگر هایی که سطح آب در محفظه تنظیم می‌ کنند، حسگر های دیگری هستند که میزانی خیسی لباس را تشخیص می‌ دهند و زمان فعالیت خشک‌ کن را بر آن اساس تنظیم می‌ کنند. به طور مثال اگر شما ۳۰ دقیقه را برای خشک کردن لباس در نظر گرفته باشید و حسگر در دقیقه‌ ی بیستم تشخیص دهد که لباس خشک شده است، خشک‌ کن را متوقف خواهد کرد.

حسگر رطوبت  (Moisture sensor)

  • حالت لکه‌ بر  (Stain removal)

با انتخاب این حالت می توانید لباس ها را قبل از شستشو خیس کنید (این مورد را چیزی شبیه خیساندن قبل از شستشو تصور کنید). هرچند همچنان نیاز به استفاده از لکه‌ بر وجود دارد، اما استفاده از این گزینه احتمال از بین بردن لکه توسط لکه‌ بر را بالا می‌ برد.

  • قابلیت  Time Delay؛ تنظیم زمان دقیق شستشوی لباس

با استفاده از این قابلیت شما می ‌توانید زمان خاصی را برای شستشوی لباس انتخاب کنید و تا قبل از شروع فرآیند لباس‌ های بیشتری اضافه کرده یا لباس‌ های قبلی را خیس کنید تا بهتر تمیز شوند.

قابلیت  Time Delay؛ تنظیم زمان دقیق شستشوی لباس

  • شستشوی با تأخیر  (Delay wash)

این ویژگی زمانی به کار می‌ آید که شما قرار است مدتی خارج از منزل باشید و دوست دارید زمانی که به منزل بر می‌ گردید لباس‌ ها شسته و آماده‌ ی پهن کردن باشند. با استفاده از امکان شستشوی با تأخیر معمولا می‌ توانید بین ۶ تا ۳۶ ساعت شروع شستشو را به تعویق بیندازید تا مثلا وقتی از محل کار برگشتید لباس‌ ها را شسته و خشک‌ شده تحویل بگیرید تا روی بند رخت پهن کنید. نیازی به گفتن نیست که اگر لباس‌ ها مدت زیادی به صورت مرطوب داخل دستگاه بمانند بو می ‌گیرند. این امکان برای جلوگیری از همین اتفاق است.( اگر از این امکان استفاده نکنید و قبل از رفتن به سرکار ماشین را روشن و لباس ها را بشویید و لباس ها مدت زیادی به صورت مرطوب داخل دستگاه بمانند بو می گیرند.)

شستشوی با تأخیر  (Delay wash)

  • کارکرد نیمه پر (Half Load)

با این قابلیت می ‌توانید هنگامی که کار شست و شو به نیمه رسیده و یا لباس کمتری داخل ماشین است، از آب و قدرت کمتری استفاده کنید. بسیاری از ماشین‌ های امروزی این امکان را دارند که به صورت خودکار بار داخل ماشین را وزن کنند.

  • تشخیص خودکار سطح آب  (Automatic water levels)

یکی از ویژگی‌های عالی برای صرفه‌ جویی در مصرف آب امکان تشخیص خود کار آب موجود در محفظه است. برخی مدل ‌ها دارای حسگر هایی هستند که بر اساس میزان پر بودن مخزن، سطح آب را تنظیم می ‌کنند. اگر از این مدل‌ ها تهیه کردید، بهتر است هر از چند گاهی روی این حسگر ها را با حوله پاک کنید تا عملکرد بهتری داشته باشند.

  • شستشوی اسلامی

برخی از برند‌ های ماشین لباسشویی، برنامه ‌ی خاصی برای شستشو و آبکشی اسلامی را در محصولات خود تعبیه کرده‌ اند که مطابق با احکام اسلامی است. این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی که شستشوی اسلامی از جمله نگرانی‌ های آنها است، بسیار کاربردی خواهد بود.

شستشوی اسلامی

  • صفحه نمایشگر

وجود صفحه نمایش در ماشین لباسشویی، به شما کمک می کنند تا از وضعیت دستگاه آگاه باشید و در شستشوی بهتر به شما کمک می کند. صفحه نمایش‌ های بزرگ‌ تر وضوح بیشتری دارند، خواندن را آسان ‌تر می ‌کنند و اطلاعات مفیدی درباره مدت‌ زمان باقی‌مانده تا پایان شستشو یا خطای به وجود آمده در حین کار ماشین لباسشویی به شما می‌ دهند. در موقع خرید ماشین لباسشویی به تعداد برنامه ها دقت نمائید. 
نمایشگر(Display): از روی نمایشگر می‌ توانید وضعیت شستشو را کنترل کنید. این صفحه‌ ها معمولا  LED یا  LCD هستند. یک گزینه مفید که نشان می ‌دهد چه مدت زمانی برای برنامه شستشو شما باقی ‌مانده است. همچنین در هنگام خرابی لباسشویی با روشن شدن چراغ‌ های اخطار و اعلام کد خطا، می ‌توان ایراد دستگاه را پیدا کرده و آن را تعمیر کرد.

صفحه نمایشگر نمایشگر(Display)

  • زمان باقی مانده  (Time Remaining)

نشان دهنده زمان باقی مانده از شستشوی لباس‌ ها است.

  • برچسب انرژی (Energy Label)

با این برنامه می توانید از میزان مصرف برق و آب و همچنین میزان سر و صدای دستگاه مطلع شوید. این میزان از  Aتا G دسته بندی شده است که   Aکمترین و G بیشترین هزینه را نشان می ‌دهد.

  • ظرفیت گنجایش  (Load Capacity)

بیشترین مقدار باری است که ماشین می ‌تواند تحمل کند. این مقدار در ماشین ‌های لباسشویی مختلف متغیر است.

ظرفیت گنجایش  (Load Capacity)

تعدادی از ویژگی ها و فناوری های ماشین های لباسشویی

  • ویژگی کنترل دمای ماشین لباسشویی

ویژگی تنظیم دمای آب شستشو یکی از ویژگی‌ های کاربردی است. ماشین‌ های لباسشویی که دارای دماسنج هستند می‌ توانند با ترکیب مناسب آب سرد و گرم بهترین دما را برای شستشوی لباس‌ ها انتخاب کنند. به طور کلی در آب گرم شستشوی لباس‌ ها بهتر خواهد بود. با استفاده از این امکان می‌ توانید برنامه شستشو را برای پارچه‌ های مختلف که نیاز به شستشوی ظریف با آب سرد یا شستشوی قوی با آب گرم دارند، تنظیم کنید. معمولا استفاده از آب سرد برای بسیاری از شستشو ها به‌ خوبی آب گرم عمل می‌ کند و با این کار می‌ توانید در هزینه ‌ها صرفه‌ جویی کنید. البته ماشین‌ های لباسشویی در کنار پودر های لباسشویی جدید امکان شستشوی بدون مشکل با آب سرد را نیز دارند.

ویژگی کنترل دمای ماشین لباسشویی

  • نوع موتور ماشین لباسشویی؛ تسمه‌ ای یا گیربکسی

ماشین ‌های لباسشویی دایرکت درایو (Direct Drive) دارای موتور های بدون تسمه هستند که عملکرد بسیار بهتری نسبت به موتور های تسمه ‌ای دارند.  در موتور های دایرکت درایو تسمه و پولی از ساختار موتور حذف شده‌ و موتور به صورت مستقیم به دیگ شستشو وصل شده است. به اشتباه در ایران به این نوع از ماشین ‌های لباسشویی گیربکسی نیز گفته می ‌شود. حذف تسمه راندمان موتور را بیشتر می‌ کند؛ این موضوع ضمن پایین آوردن مصرف انرژی، اصطکاک را در میان قطعات داخلی موتور به حداقل رسانده است (کاهش مصرف برق)، همچنین با بهره بردن از این تکنولوژی لرزش و سر و صدای کمتری تولید می‌ کند و مهم‌ تر از همه معمولاً طول عمر بالایی دارد. البته قیمت بیشتری نسبت به موتور های تسمه ‌ای معمولی دارد.
 بنابراین اگر بودجه کافی دارید مدل بدون تسمه قطعاً انتخاب بهتری است. حتی اگر در انتخاب یک ماشین لباسشویی با امکانات زیاد اما موتور تسمه ‌ای با یک ماشین لباسشویی دایرکت درایو با امکانات کم مردد شده ‌اید، پیشنهاد ما انتخاب گزینه ‌ای است که موتور بدون تسمه دارد.

نوع موتور ماشین لباسشویی؛ تسمه‌ ای یا گیربکسی

  • سیستم  Smart Check

 با استفاده از این قابلیت، سیستم عیب ‌یابی دستگاه اتوماتیک، مشکلات به وجود آمده را شناسایی کرده و از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند، راهکار های ساده ‌ای را برای رفع آن پیشنهاد می ‌کند. این سیستم باعث صرفه‌ جویی در وقت و هزینه ‌های شما خواهد شد.

  • فناوری  Diamond Drum

 با استفاده از این فناوری در دیگ شستشو، کیفیت شستشو افزایش ‌یافته و لباس‌ ها به ‌صورت صاف و بدون چروک تحویل داده می‌ شوند. در ماشین لباسشویی ‌های معمولی آسیب ‌دیدن پارچه ‌ها، سوراخ شدن یا بیرون آمدن تار و پود لباس‌ ها بسیار شایع است. اما با این فناوری سوراخ‌ های دیگ شستشو تا 43% کوچک‌ تر و عمیق ‌تر شده و جلوی سوراخ شدن یا هر نوع آسیب دیگری را در لباس ‌های شما می ‌گیرد.

فناوری  Diamond Drum

  • ویژگی کنترل هوشمند ماشین لباسشویی (اتصال وای ‌فای)

اگر شما یکی از علاقه ‌مندان به حوزه تکنولوژی هستید، بدون شک این قابلیت می‌ تواند برای شما جذابیت خاصی داشته باشد. با استفاده از اتصال وای ‌فای می ‌توانید لباسشویی خود را به ‌راحتی کنترل و در ساعت‌ هایی که مصرف انرژی در حداقل است، آن را روشن کنید. برخی از ماشین ‌های لباسشویی پیشرفته به کاربر اجازه می ‌دهند که از راه دور و از طریق گوشی هوشمند خود، دستگاه را کنترل کنند. ماشین لباسشویی ‌های سامسونگ از برجسته ‌ترین نمونه ‌های ماشین های لباسشویی هوشمند هستند.
نکته: کنترل‌ هوشمند می‌ تواند برای شروع شستشو قبل از اینکه به خانه برسید یا برای تنظیم برنامه شستشو قبل از ترک خانه مفید باشد.

ویژگی کنترل هوشمند ماشین لباسشویی (اتصال وای ‌فای)

سخن پایانی:

قابلیت تنظیم روش شستشو نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. این تنظیمات به شما کمک می‌ کند تا به شکل بهینه ‌تری لباس‌ های خود را بشویید و از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کنید. معمولاً ماشین‌ های لباسشویی ارزان قیمت هم این امکان را در اختیار شما قرار می ‌دهند. اگر می ‌خواهید شستشوی دقیق ‌تری داشته باشید و نیاز نباشد هر بار تنظیمات شستشو رو وارد کنید، ماشین لباسشویی ‌های که برنامه شستشوی متنوعی دارند گزینه ‌های بهتری هستند. با استفاده از برنامه شستشو خیال شما از تمیز شدن کامل لباس بدون آسیب رسیدن به آن راحت خواهد بود.
ماشین لباسشویی‌ های جدید برنامه ‌های مختلف شستشو مطابق با جنس ‌مختلف پارچه دارند. برای مثال برنامه شستشو مخصوص ملحفه و رو تختی، لباس ‌های تیره و روشن، پارچه‌ های ظریف و … که بر اساس قیمت تولید کننده و قیمت ماشین لباسشویی متفاوت هستند.
سامسونگ، ال جی، پاکشوما، اسنوا، بوش و... سایر برند های ماشین لباسشویی هر یک بر امکانات ویژه‌ ای تمرکز دارند. در حال حاضر سامسونگ پیشرو بازار محسوب می ‌شود و امکانات بسیار جذابی در محصولات خود قرار داده است. با این حال گران قیمت‌ ترین ماشین لباسشویی نیز به حساب می ‌آید. اما آیا شما به همه امکانات ماشین لباسشویی ‌های پیشرفته نیاز دارید؟ در مقابل محصولات اسنوا، پاکشوما و ال جی امکانات کمتری دارند اما قیمت آنها نیز پایین ‌تر است. اگر بتوانید گزینه ‌هایی که امکانات قابل قبولی دارند را از این برند ها پیدا کنید، می ‌توانید بهترین ماشین لباسشویی مقرون به صرفه را نیز انتخاب نمایید. در پایان امیدوارم که این مطلب برای شما جذاب و مفید واقع شده باشد.

لینک کوتاه شده محتوی: https://alborz-plast.ir/node/3603

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.