مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک

مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک
اگر فکر می‌کنید می‌توان جاروبرقی رباتیک را روشن کرد تا خودش همه کارها را انجام دهد، سخت در اشتباهید. ربات‌های جاروبرقی در بسیار از مواقع در جایی گیر می‌کنند یا ممکن است باعث آسیب رساندن به خودشان یا بقیه وسایل شوند. تقریبا مثل حیوان خانگی باید حواستان به آن‌ها باشد.
جاروبرقی رباتی یا Robotic Vacume cleaner دستگاهی است که به صورت کاملاً خودکار و هوشمند می‌تواند سطوح را تمیز کند. جاروبرقی‌های رباتی که در برخی از کشورها با عنوان Robovac یا Roomba شناخته می‌شود یک ابزار کاربردی برای تمیز کردن سطوح در خانه‌های ما است.
جاروبرقی رباتی در اصل دستگاه‌های هوشمندی هستند که روی آن‌ها یکسری سنسور تعبیه شده است که باعث حرکت کردن جاروبرقی روی سطوح بر اساس برنامه از پیش تعیین شده می‌شوند و از طرفی برخی از این سنسورها قادر به شناسایی آلودگی‌های روی سطح و ارسال دستور تمیز کردن به جاروبرقی رباتی هستند.
برای همه ما تمیز بودن سطوح جایی که در آن کار یا زندگی می‌کنیم بسیار لذت‌بخش است. از طرفی تمیز کردن کف و یا فرش و موکت با استفاده از جاروبرقی‌های ایستاده همیشه سخت و دشوار است. در واقع بسیاری از ما به دلیل اینکه کار کردن با جاروبرقی‌های ایستاده هم زمان‌بر است و هم انرژی زیادی از ما می‌گیرد کمتر به فکر تمیز کردن سطوح به خصوص کف خانه و فرش و موکت هستیم. اما ظهور جاروبرقی‌های رباتی کار تمیز کردن خانه و محل کار را کمی راحت‌تر کرده است.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی تولید کنندگان لوازم خانگی برآنند تا لوازمی را طراحی و تولید کنند که استفاده از آنها برای کاربر راحت، سریع و لذت بخش باشد. از آنجا که یکی از کارهای نظافتی طاقت فرسا، جاروبرقی کشیدن است، هر چند سال یک بار نسل جدیدی از جاروبرقی‌ها وارد بازار می‌شود که نسبت به پیشینیان خود استفاده کاربری راحت‌تری دارد. در حال حاضر جدیدترین و مدرن‌ترین جاروبرقی‌ها، جاروبرقی رباتیک یا هوشمند است که مزایا و معایب خاصی را داراست. اگر درباره مزایا ومعایب جاروبرقی رباتیک چیزی نمی‌دانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.
چرا جارو برقی رباتیک نخریم؟

مزایای جاروبرقی رباتیک

در ابتدای معرفی جاروبرقی های رباتی توسط سازندگان این دستگاه‌ها دسترسی به آن‌ها در خانه‌های معمولی چندان امکان‌پذیر نبود. در واقع بیشتر تصویر این دستگاه‌ها را در کتاب‌های و مجله‌هایی که به انتشار مطالبی در خصوص فنّاوری‌های روز و تکنولوژی‌هایی که ممکن است در آینده زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار دهند مشاهده می‌کردیم. اما امروزه این دستگاه‌ها در اکثر خانه‌های ما وجود دارد و از آن به عنوان یک وسیله کاربردی استفاده می‌شود.
جاروبرقی رباتیک، یک دستگاه هوشمند برای جارو کردن محیط است. این دستگاه که معمولاً به شکل یک صفحه‌ی دایره‌ای ساخته می‌شود، بدون دخالت کاربر می‌تواند محیط موردنظر را جارو بکشد و تمیز کند. جاروبرقی‌های رباتیک به دلیل سیستم هوشمندی که دارند، هنگام جارو کردن محیط به موانع برخورد نمی‌کنند. هم‌چنین طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که به راحتی می‌تواند اطراف پایه‌های میز، زیر صندلی و گوشه‌های اتاق را جارو کند. 
انواع مختلفی از جاروبرقی‌های رباتیک در بازار موجودند که هر کدام ویژگی خاصی دارند. برای مثال برخی از آن‌ها علاوه بر جارو کردن، می‌توانند برای تِی کشیدن کف زمین نیز مورد استفاده قرار گیرند و برخی دیگر، برای جارو کردن موی حیوانات خانگی مناسب‌ترند. با در نظر گرفتن قابلیت‌های هر جاروبرقی رباتیک، می‌توانید به راحتی مدل موردنظر خود را انتخاب کرده و تهیه کنید.
اگرچه جاروبرقی های رباتیک امروزی کاملاً خودکار و هوشمند هستند و بر اساس برنامه‌ای که کاربر برای آن‌ها تعریف می‌کند، اقدام به تمیز کردن محیط می‌کنند، اما هدایت نمونه‌های اولیه این دستگاه از طریق کاربر و یک ریموت کنترل انجام می‌شد. در اصل هدایت این دستگاه‌ها به صورت کاملاً دستی انجام می‌شده است.
جاروبرقی‌های رباتی معمولاً کم صدا هستند و از طرفی استفاده از آن‌ها برای کاربر نسبتاً آسان است. البته دقت عملکرد این نوع جاروبرقی‌ها معمولاً همیشه صد در صد نیست و نمی‌توان قطعا گفت که قادر به تمیز کردن همه بخشهای خانه به خصوص کناره‌های دیوار را دارند. ابعاد جاروبرقی‌های رباتی معمولاً کوچک‌تر از ابعاد جاروبرقی‌های ایستاده هستند و به همین دلیل وزن آن‌ها نیز سبک‌تر است.
مزایای جاروبرقی رباتیک

مزایای استفاده از جاروبرقی هوشمند(رباتیک)

• امکان کنترل دستگاه از راه دور
• صدای کم
• امکان طی کشدن سطوح به صورت همزمان ( در برخی از مدل‌ها)
• قابلیت جارو کردن انواع سطوح فرش، سرامیک، پارکت و….
• امکان تنظیم دستگاه برای جارو کشیدن نقطه‌ای خاص در خانه
• امکان جاروبرقی کشیدن محیط‌هایی که ارتفاع کمی دارند و دسترسی به آنها سخت است
مزایای استفاده از جاروبرقی هوشمند(رباتیک)

معایب جاروبرقی رباتیک

وقتی از مزایای جاروبرقی رباتیک صحبت شود نمی‌توان از معایب جاروهای رباتیک یاد نکرد. در ادامه به چند مورد از این معایب اشاره می‌کنیم.

- عدم دسترسی به تمام نقاط

جارو برقی‌های معمولی دارای سری‌های مختلف برای تمیز کردن جاهای مختلفی مانند فضاهای بین وسایل هستند. اما جارو برقی رباتی به دلیل شکل دایره‌ای خود، امکان دسترسی به بعضی مکان‌ها را ندارد. اگر در خانه فضایی باریک وجود داشته باشد جارو امکان تمیز کردن آن را ندارد. فواصل بین مبل‌ها یا صندلی‌ها یا فضای خالی بین وسایل تا دیوار اگر به اندازه قطر جارو نباشد امکان تمیز کردن آن وجود ندارد. این ربات‌ها جاهایی مانند گوشه‌های دیوار یا سه کنج اتاق‌ها را هم نمی‌توانند تمیز کنند.
یکی از مهم‌ترین معایب جاروبرقی رباتیک این است که به گوشه‌ها و برخی از جاهای تنگ دسترسی خوبی ندارد. این مکان‌ها در حالت عادی نیز نیاز است که کاربر سری دستگاه خود را تغییر دهد. اما از آنجا که جاروبرقی رباتیک سری خاصی ندارد، امکان تمیز کردن این نقاط ممکن نیست.
 عدم دسترسی به تمام نقاط

- لزوم مرتب بودن خانه

یک نکته دیگر اینکه قبل از شروع به کار این ربات، باید خانه را از وسایل اضافی تمیز کرد. بودن اسباب بازی، دفتر و کتاب یا وسایل دیگر در سر راه ربات،‌ باعث مختل شدن و طولانی‌تر شدن کار این دستگاه می‌شود. در جاهایی که مقدار زیادی سیم وجود دارد هم سنسور جارو اجازه ورود نخواهد داد. پس این قسمت‌ها هم به خوبی تمیز نخواهند شد.
احتمالا شما نیز توانایی جارو کشیدن خانه نامرتب را با جابه جایی وسایل مزاحم دارید، اما جاروبرقی رباتیک این توانایی را ندارد. به همین دلیل بسیار مهم است که در هنگام روشن کردن دستگاه، تمامی موارد غیر ضروری موجود بر روی زمین را از سر راه دستگاه بردارید تا جاروبرقی در میان اشیا مزاحم گیر نکند.
لزوم مرتب بودن خانه

- لزوم برداشتن آشغال‌های بزرگ

حتما تا به حال برای شما نیز پیش آمده که برخی از اشغال‌های بزرگ را به داخل جاروبرقی بکشید و مسیر مکش را مسدود کنید. مواردی چون جوراب، کاغذ، دستمال‌ کاغذی های کوچک و کاغذ‌های مچاله شده و … به سادگی می‌تواند این مشکلات را برای شما به وجود بیاورد. شوند و این مورد برای جاروهای رباتیک بسیار مشکل‌سازتر خواهد بود. یکی از معایب جاروبرقی رباتیک، کشیده شدن این لوازم به سادگی به داخل دستگاه و مسدود شدن مسیر مکش است. این مساله ممکن است به قیمت سوختن جاروبرقی تمام شود پس حتما مراقب این مساله باشید.
لزوم برداشتن آشغال‌های بزرگ

- طولانی شدن زمان نظافت

این جاروها چون به صورت هوشمند برنامه‌ریزی و حرکت می‌کنند، زمان بیشتری را برای نظافت نیاز دارند. هر بار که یان ربات‌ها وارد فضایی جدید می‌شوند، باید آن محل را اسکن کرده و سپس برای تمیز کردن اقدام کند. همین موضوع زمان زیادی را می‌طلبد. شاید بتوان گفت که این موضوع برای کسانی که خارج از خانه کار می‌کنند خیلی خاص نباشد. چون وقتی از خانه خارج می‌شوند جارو را روشن کرده و بعد از برگشت به منزل خانه تمیز را تحویل می‌گیرند. اما برای کسانی که در خانه هستند ممکن است این کندی کار کمی آزاردهنده باشد.
از آنجا که هوش مصنوعی سرعت پایین‌تری نسبت به هوش انسان دارد، سرعت جاروبرقی کشیدن با دستگاه‌های معمولی بسیار کمتر از زمان جاروبرقی کشیدن با ربات‌های هوشمند است. این مساله ممکن است از صبر شما خارج باشد و ترجیح دهید که خودتان به صورت دستی، سطوح را تمیز کنید.
لذا باید بدانید که جاروبرقی رباتیک کار نظافت منزل را سرعت نمی‌دهد بلکه خستگی و زحمت شما را کم می‌کند. شما می‌توانید در هنگامی که دارید تلوزیون می‌بینید یا سر کار هستید این دستگاه را تنظیم کنید و پس از بازگشت به خانه از تمیز شدن خانه لذت ببرید.
نکته: پیشنهاد می‌شود در هنگامی که در حال انجام کاری در خانه هستید و در منزل قدم می‌زنید جاروبرقی هوشمند خود را روشن نکنید چرا که ممکن است به صورت اشتباهی پای خود را روی آن بگذارید و دستگاه را خراب کنید.
طولانی شدن زمان نظافت

- قیمت بالا

به طور کلی جاروبرقی‌های رباتیک، نسبت به جاروبرقی‌های معمولی گران‌ترند و برای خرید یک جاروبرقی رباتیک خوب، باید بودجه‌ی مناسبی در نظر بگیرید. از آنجا که در تولید جاروبرقی رباتیک از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و هوش مصنوعی استفاده می‌شود، در حال حاضر قیمت آنها نسبتا بالاتر از مدل‌ها عادی دیگر است. با توجه به اینکه تمیز کردن تمامی قسمت‌های تنگ و باریک خانه با استفاده از این دستگاه ممکن نیست، شما نیاز به یک جاروبرقی عادی دیگر نیز در خانه خواهید داشت تا به صورت مکمل از آن استفاده نمایید. به همین دلیل قیمت بالای جاروبرقی هوشمند و لزوم خرید یک جاروبرقی دیگر را باید حتما مد نظر خود داشته باشید.
قیمت بالا

- کوچک بودن مخزن

به دلیل ابعاد کوچک این جارو، کیسه زباله آن خیلی زود پر شده و نیاز به تعویض دارد. اگر شما جارو را برای مکان‌هایی استفاده می‌کنید که زباله زیادی هر روز در آن وجود دارد، باید مرتب کیسه تعویض شود. یکی دیگر از معایب جاروبرقی رباتیک، کوچک بودن مخزن جمع‌آوری آشغال و لزوم تمیز کردن آن به صورت مستمر است. اگر شما نیز از تمیز کردن زود به زود کیسه جاروبرقی بدتان می‌آید احتمالا از روشن شدن زود هنگام نشانگر پر بودن مخزن کلافه خواهید شد. این مساله ممکن است در تصمیم به خرید برخی از افراد تاثیر منفی داشته باشد و ترجیح بدهند دستگاهی بخرند که نیازی به نظافت مستمر نداشته باشد. این موضوع برای کسانی که این کار را دوست ندارند شاید به عنوان یک ایراد در مورد این ربات‌ها باشد.
 کوچک بودن مخزن

- سنسورهای ضعیف

حرکت دستگاه بر روی زمین با استفاده از سنسورهای حرکتی بسیار حساسی انجام می‌شود. این مساله از افتادن دستگاه از پله‌ها و نخوردن به دیوار یا پایه میز جلوگیری می‌کند. با این حال در برخی از مدل‌ها سنسورها به اندازه کافی قوی نیستند و ممکن است شاهد ضربه خوردن دستگاه یا سقوط آن از ارتفاع باشید.
سنسورهای ضعیف

- استفاده از باتری و عمر کوتاه باتری

جهت سهولت در حرکت دستگاه و گیر نکردن سیم به اجسام، جاروبرقی‌های هوشمند به صورت بی سیم و شارژی طراحی شده‌اند. با این حال باتری دار بودن دستگاه یکی از معایب جاروبرقی رباتیک محسوب می‌شود. تمام شدن شارژ جاروبرقی و تمام نشدن تمامی سطوح یکی از مشکلاتی است که کاربرانی با خانه‌های بزرگ با این دستگاه دارند. لذا بهتر است در هنگام خرید این نوع جاروبرقی نسبت به حجم و قدرت باتری و مساحت خانه خود اطلاع داشته باشید.
اکثر جاروبرقی‌های رباتیک، عمر باتری کوتاهی دارند. از طرف دیگر، این جاروها به زمان نسبتاً زیادی برای تمیز کردن کل محیط احتیاج دارند. این دو موضوع در کنار هم، گاهی باعث می‌شود باتری جاروبرقی رباتیک در میانه‌ی کار تمام شود. جاروبرقی‌های رباتیک به طور میانگین حدود دو ساعت شارژ نگه می‌دارند، اما به زمانی بیش از این برای شارژ مجدد احتیاج دارند. البته اگر محیط موردنظر شما خیلی بزرگ نباشد، همین میزان شارژدهی نیز می‌تواند کافی باشد.
ستفاده از باتری و عمر کوتاه باتری

- قدرت مکش کمی دارند

کافی است گشتی در فروشگاه‌های آنلاین بزنید و قسمت نظرات را بخوانید. تقریبا یکی از مهم‌ترین و عمده‌ترین مشکل کاربران قدرت کم مکش این جاروبرقی‌هاست. این مدل‌ها با توجه به نوع طراحی و جثه کوچکشان نمی‌توانند از موتور قدرتمند پشتیبانی کرده و خیلی از کثیفی‌های خانه شما را نادیده می‌گیرند. ممکن است بگویید با چند بار گردش در خانه این مسئله نیز حل می‌شود ولی در حقیقت بخاطر مصرف بالای آن‌ها و زمان صرف شده برای شارژ شدنشان این کار بدتر از جاروکشی دستی روی اعصاب شما می‌رود.
قدرت مکش کمی دارند

- قدرت پاک‌کنندگی کمتر نسبت به جاروبرقی‌های معمولی

با این‌که استفاده از جاروبرقی‌های رباتیک باعث ذخیره‌ی زمان و راحتی کار می‌شوند، اما باید این را نیز در نظر داشت که قدرت پاک‌کنندگی این جاروها، نسبت به برخی جاروبرقی‌های معمولی کم‌تر است. به علاوه، ممکن است جاروبرقی رباتیک شما مابین سیم‌های برق یا موانع مشابه گیر کند و لازم باشد آن را جابه‌جا کنید تا به کار خود ادامه دهد. این موضوع گاهی باعث می‌شود جاروبرقی رباتیک نتواند همه‌جای محیط موردنظر را به خوبی جارو بکشد و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به جاروبرقی‌های معمولی از خود نشان دهد.
قدرت پاک‌کنندگی کمتر نسبت به جاروبرقی‌های معمولی

- فرش و موکت را تمیز نمی‌کنند

فرش و موکت جزو جدانشدنی خانه‌های ایرانی است و البته تمیز کردن آن‌ها نیز کار هر وسیله‌ای نیست. برای کامل تمیز کردن فرش به یک جاروبرقی قدرتمند نیاز دارید که به راحتی روی فرش حرکت کند. در مورد قدرت این ربات‌ها که حرف زدیم. تقریبا به هیچ‌ وجه نمی‌توانند از پس تمیز کردن فرش شما بربیایند. به علاوه سیستم طراحی آن‌ها مخصوص سطوح صاف و موزاییکی مانند است و قدرت حرکت آن‌ها روی موکت فرش تا حد زیادی پایین آمده و تقریبا غیرممکن می‌شود.
فرش و موکت را تمیز نمی‌کنند

- نیاز به رسیدگی مداوم دارند

احتمالا فکر می‌کنید که می‌توانید جاروبرقی رباتیک را روشن کرده تا جاروکشی کند و بعد از مدتی کیسه آن را خالی کنید؟ در حقیقت اینگونه نیست. ربات‌های جاروبرقی در بسیار از مواقع در جایی گیر می‌کنند یا ممکن است باعث آسیب رسیدن به خودشان شوند. تقریبا مثل حیوان خانگی باید حواستان به آن‌ها باشد. به علاوه تقریبا هر یکی دو روز یکبار باید برس‌های آن را تمیز کنید و یا بعد از یک هفته کیسه آن را خالی کنید. مسئله‌ای که در جاروبرقی‌های معمول شاید دو ماه یکبار اتفاق بیافتد.
نیاز به رسیدگی مداوم دارند

- عدم توانایی در تمیز کردن پله‌ها

جاروبرقی‌های رباتیک، گزینه‌ای عالی برای محیط‌های مسطح به شمار می‌روند، اما متاسفانه نمی‌توانند از پله‌ها بالا بروند. ارتفاعات کوتاه‌ تر خللی در عملکرد این دستگاه به وجود نمی‌آورند اما شکل ظاهری این وسیله به گونه‌ای است که اجازه‌ی بالا رفتن از ارتفاعات بلند را به این دستگاه نمی‌دهد.
جاروبرقی رباتی توان تمیز کردن پله‌ها را ندارد. به همین دلیل برای خانه‌های دوبلکس یا خانه‌هایی که در قسمت‌های مختلف پله دارند، انتخاب خوبی نیست.
عدم توانایی در تمیز کردن پله‌ها

- مختل شدن کار در صورت قطع اینترنت

جاروبرقی رباتی برای انجام کار روتین خود نیازی به اینترنت ندارد. اما قبل از شروع کار شما باید نقشه محل مورد نظر را با کمک اپلیکیشن به ربات بدهید. در صورت قطعی اینترنت یا دسترسی نداشتن به هر دلیلی، کار ربات مختل خواهد شد. در واقع اپلیکیشن ربات که روی گوشی نصب شده و از طریق شبکه اینترنت به ربات وصل می‌شود نمی‌تواند برنامه لازم را به جارو منتقل کند. بنابراین برای کار این دستگاه به اینترنت نیاز است.
مختل شدن کار در صورت قطع اینترنت

خرید جاروبرقی رباتیک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

با این‌که جاروبرقی‌های رباتیک می‌توانند کار جارو کردن محیط را بسیار ساده کنند، اما محدودیت‌هایی دارند که باعث می‌شود برای همه مناسب نباشند.
جاروبرقی‌های رباتیک روی سطوح سختی مانند سنگ یا پارکت، عملکرد بسیار خوبی دارند. در مورد سطوح نرم مانند فرش و موکت، قضیه کمی فرق می‌کند و این جاروها نمی‌توانند عملکرد خیلی خوبی روی این سطوح از خود نشان دهند. از طرف دیگر اگر موانع زیادی در محیط موردنظر شما وجود دارد، شاید جاروبرقی رباتیک نتواند آن‌چنان که باید و شاید آن محیط را تمیز کند. در عوض این جاروها در محیط‌هایی با دکوراسیون مینیمال‌تر، می‌توانند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند.
خرید جاروبرقی رباتیک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟
همان‌طور که بالاتر نیز اشاره کردیم، قیمت این جاروبرقی‌های رباتیک از نمونه‌های معمولی بیشتر است. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد خرید مدل رباتیک را دارید، بودجه‌ی خوبی برای خرید آن اختصاص دهید، چراکه خرید نمونه‌های ارزان و کم‌کیفیت زیاد مقرون‌بصرفه نیست.
در نهایت، اگر مزایای ذکر شده در متن توجه شما را جلب کرده و می‌توانید با معایب اندکی که این دستگاه دارد کنار بیایید، مطمئن باشید از خرید جاروبرقی رباتیک پشیمان نخواهید شد و زمان و انرژی قابل‌توجهی را برای خود ذخیره خواهید کرد.

سخن آخر

یکی از مهم‌ترین معایب جاروبرقی رباتیک که در بازار وجود دارند، سرعت بسیار کم آن‌ها در تمیز کردن سطوح به خصوص فضاهای بزرگ است. از طرفی قیمت این دستگاه‌ها نسبت به جاروبرقی‌های ایستاده نیز بیشتر و هرچه توان و دقت آن‌ها در تمیز کردن فضا بیشتر باشد و از طرفی بتوانند سطوح متفاوت‌تری را تمیز کنند، در نتیجه قیمت آن‌ها بیشتر خواهد بود. جاروبرقی‌های رباتی اکثراً دارای باتری قابل شارژ هستند و بر اثر مرور زمان باتری آن‌ها باید تعویض شود. معمولاً این لوازم جانبی قیمت بالایی دارند و هزینه خرید آن‌ها نیز زیاد است.
قیمت این ربات‌ها در کشور ما بسیار بالاست. تنوع محصولات این جارو برقی‌ها هم در کشور ما خیلی زیاد نیست. با توجه به استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مختلف در این ربات‌ها،‌ قیمت آن‌ها بالا رفته است. از طرف دیگر این ربات‌ها باید در کنار یک جارو برقی معمولی در خانه استفاده شود. چون این هوشمند‌های کوچک توان تمیز کردن تمامی قسمت‌های خانه را ندارند. به همین دلیل انگار که شما باید دوبار هزینه برای خرید جارو بدهید!
در هنگام خرید جاروبرقی هوشمند باید مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک را کاملا بدانید و بر آن واقف باشید تا پس از خرید در ذوقتان نخورد.
لینک کوتاه شده محتوی: https://alborz-plast.ir/node/3581

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.