جاروبرقی صنعتی ایرانی یا جاروبرقی صنعتی خارجی؟

جاروبرقی صنعتی ایرانی یا جاروبرقی صنعتی خارجی؟

جاروبرقی صنعتی چیست؟

نظافت سطوح مختلف مانند فرش، موکت، سنگ فرش و غیره که بر روی آنها رطوبت و مواد جامد وجود دارد با استفاده از جاروبرقی صنعتی آب و خاک به راحتی امکان پذیر می باشد. با توجه به تعبیه مخزن جداگانه برای جذب مایعات و جامدات، این دستگاه می تواند به چرخه تولید و بازیافت کمک کند.

این جاروبرقی در شکل ها و ساختارهای متفاوتی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود که ساختار کلی آنها به سه دسته : جاروبرقی های صنعتی ، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم می شوند. در این مقاله سعی داریم بررسی کنیم که جاروبرقی صنعتی چیست و ویژگی های  جاروبرقی صنعتی خوب چیست؟

جاروبرقی صنعتی نوع پرقدرتی از جاروبرقی ها می باشند که با توجه به میزان بالای زباله ها و آلودگی های که قرار است توسط آن جمع آوری شود طراحی ، ساخت و تولید می گردد . در اصل این نوع از جاروبرقی ها قادر هستند در محل های صنعتی و نیمه صنعتی تمامی زباله های و کثیفی ها را جمع آوری کرده و محیطی عاری از هرگونه کثیفی تحویل کاربر دهند.

به طبع میزان آلودگی و حجم زباله در منزل و مکان های خانگی به نسبت مکان صنعتی و نیمه صنعتی و کارخانه ها متغییر و متفاوت می باشد به همین دلیل لازم است که برای هر کدام از محیط های فوق جاروبرقی خاص خود را استفاده نمود لذا برای مکان صنعتی و کارخانه ها این نوع از جاروبرقی ها بهترین و معقول ترین انتخاب می باشند.

در اصل شاخصه بارز و تفاوت اصلی جاروبرقی های صنعتی با نوع خانگی در قدرت مکش بالا ، مخزن زباله بزرگتر و قابلیت جمع آوری زباله تر و خشک  می باشد.

محل استفاده جاروبرقی صنعتی

با توجه به اینکه جاروبرقی های صنعتی در ابعاد مختلف تولید می شوند، از نظر کاربردی رنج وسیعی از نیازهای بازار را در بر می گیرند .

محل استفاده جاروبرقی صنعتی

  • تولیدی، کارگاه، کارخانه و انبارها
  • مساجد، سینما، سالن کنفرانس
  • مدارس، سالن های ورزشی، دانشگاه ها
  • شرکت های خدمات نظافتی 
  • مراکز اقامتی، هتل و مسافرخانه ها
  • کارواش، ماشین شویی، صفر شویی ها 
  • رستوران، کافی شاپ و آشپزخانه های صنعتی
  • و …

اجزای تشکیل دهنده جاروبرقی های صنعتی

- موتور مکنده کلکتوری (الکتروموتور) جاروبرقی صنعتی: قلب تپنده یک جاروبرقی موتور آن می باشد ، هرچه قدرت موتور جاروبرقی بالا و بیشتر باشد به طبع بازده و کارایی و همچنین عمر دستگاه طولانی تر می شود. پس در هنگام خرید جاروبرقی صنعتی اولین چیزی که باید به آن توجه داشت موتور تعبیه شده در آن دستگاه می باشد. بهترین الکتروموتور دنیا که در برخی جاروبرقی های صنعتی ایرانی نیز استفاده می شود الکتروموتور دمل اسلوونی معروف به الکتروموتور AEG می باشد .
موتور مکنده کلکتوری قادر نیست به صورت دائم کار کند. بنابراین امکان بهره برداری و استفاده از این جارو برقی به طور دائم وجود ندارد بیشترین زمانی که می شود از این جارو برقی استفاده کرد بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می باشد و بعداز این زمان باید جارو برقی سطلی را خاموش کرده تا موتور سرد شود.

موتور مکنده کلکتوری (الکتروموتور) جاروبرقی صنعتی

موتور جاروبرقی صنعتی آب و خاک  

- فیلتر جاروبرقی صنعتی: درون مخزن این جاروبرقی ها یک فیلتر از جنس نمد طراحی و تعبیه شده است که بخاطر جنس نمدی آن مانع از ورود گردوغبار به داخل موتور می شود لذا لازم است هر بار بعد از استفاده فیلتر را جدا کرده با فشار باد و یا با آب آن را شسته و بعد از خشک شدن در محل خود نصب کنید . همچنین در جاروبرقی های صنعتی امکان استفاده از فیلترهای هپاء(Hepa) نیز مقدور می باشد.
 فیلتر یک جاروبرقی صنعتی نقش مهمی در عمر و کارایی آن دارد بدین صورت که اگر جنس فیلتر جاروبرقی ضعیف باشد مطمئنا در هنگام استفاده با عبور گرد و غبار از آن باعث خرابی موتور در بلند مدت می شود لذا دومین موردی که باید در هنگام خرید به آن دقت شود جنس و نوع فیلتر جاروبرقی صنعتی می باشد. در جاروبرقی صنعتی  خوب فیلتر تعبیه شده از جنس پارچه نبافته (نمد) می باشد لذا این نوع فیلترها مانع از عبور گردوغبار به داخل جاروبرقی و آسیب رسیدن به موتور می شود. همچنین به خاطر ساختار و جنس آنها می بایست بعد از استفاده از جاروبرقی حتما فیلتر آن را جدا کرده و آن را با فشار آب سرد شسته و بعد از خشک شدن در محل خود مجدد نصب کنید. 
از اساسی ترین اختلاف های جارو برقی های صنعتی با جارو برقی های سطلی نوع فیلتر شان است. جنس فیلتر در جارو برقی های سطلی از پلی استری، کیسه ای با فیلتراسیون و رویه مقطع کم به کار برده شده است که این فیلتر برای مکان های تجاری با آلودگی کم برنامه ریزی شده است و به همین دلیل احتیاجی به تمیز کردن فیلتر نیست فقط کافی است فیلتر بیرون آورده و آن را تکان دهیم قیمت این فیلتر ها مناسب می باشد و این یکی از مزایای این فیلتر می باشد.

فیلتر جاروبرقی صنعتی

فیلتر جاروبرقی صنعتی

- مخزن جارو برقی های صنعتی: جنس مخزن این جاروبرقی ها اکثراً از استیل ضدزنگ طراحی و ساخته می شود و علت آن بخاطر این می باشد که این جاروبرقی های چون توانایی جمع آوری همزمان زباله های جامد و مایع را داراست لذا برای اینکه آب جمع شده داخل مخزن باعث زنگ زدگی مخزن نشود لذا آنها را عمدتاً از جنس استیل ضدزنگ می سازند .
این نوع جاروبرقی های چون توانایی جمع آوری همزمان زباله های جامد و مایع را دارند لذا باید جنس بدنه باید به نوعی باشد که مانع از نشت مایعات و حتی زنگ زدگی آن شود. به همین دلیل در یک جاروبرقی صنعتی خوب مخزن از جنس پلاستیک فشرده و یا استیل ضد زنگ طراحی و روی دستگاه تعبیه می گردد همچنین در اکثر آنها مخزن بصورت استوانه ای و ایستاده طراحی می شود که همین امر باعث جادار بودن مخزن در جمع آوری حجم وسیعی از زباله ها را داراست.
نوع  جنس سطح خارجی و مخزن جاروبرقی سطلی عموما از فلز یا پلاستیک فشرده می باشد. حجم جا گیری مخزن و مقاومت بدنه جارو برقی های سطلی نسبت به جارو برقی های صنعتی پایین تر می باشد.  جارو برقی های سطلی در مقایسه با جارو برقی های صنعتی به علت مواد استفاده شده در آنها بسیار سبک تر می باشد. و امکان حمل جارو برقی سطلی به خاطر وزن کم آن بسیار راحت است.

مخزن جارو برقی های صنعتی

  مخزن سطل جاروبرقی هتلی  

- نشان استاندارد ملی جارو برقی های صنعتی: با توجه به اینکه جاروبرقی های صنعتی در محیط های پر خطر مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین قابلیت جمع آوری و مکش آب و مایعات را دارا می باشند، طبق دستور اداره استاندارد ملی ، داشتن نشان استاندارد ملی برای جاروبرقی های صنعتی اجباری  و الزامی می باشد. 
- لوله خرطومی قطعات جانبی جارو برقی صنعتی: به علت این که این جارو برقی در مکان های مختلف استفاده می شود لوازم جانبی همراه آن وجود دارد از جمله یک نازل و سری برای تمیز کردن زمین های صاف یا ناهموار، سری برای نظافت مبل و پرده، نازل برای قفسه ها

لوله های خرطومی تزریقی شرکت البرزپلاست

لوله های خرطومی تزریقی شرکت البرزپلاست

لوله های خرطومی جاروبرقی تزریقی تولید شرکت البرزپلاست  لوله های خرطومی جاروبرقی تزریقی تولید شرکت البرزپلاست

لوله های خرطومی جاروبرقی تزریقی تولید شرکت البرزپلاست  لوله های خرطومی جاروبرقی تزریقی تولید شرکت البرزپلاست  لوله های خرطومی جاروبرقی تزریقی تولید شرکت البرزپلاست

لوله های خرطومی جاروبرقی تزریقی تولید شرکت البرزپلاست  لوله های خرطومی جاروبرقی تزریقی تولید شرکت البرزپلاست
لوله های خرطومی جاروبرقی (تزریقی) تولید شرکت البرزپلاست  

ویژگی های خرطومی جاروبرقی صنعتی:

ویژگی های خرطومی جاروبرقی صنعتی

لوله مکش جاروبرقی چند مشخصه ساختاری دارد:

  • قطر: قطر خرطومی یکی از پارامترهایی است که اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که باید با قطر دهانه مکش دستگاه یکسان باشد، فضای کافی برای عبور ماده را داشته باشد و علاوه بر آن با قدرت و توان موتور سازگاری داشته باشد. هر چه قطر خرطومی بیشتر باشد حجم ماده مکش شده در یک بازه زمانی مشخص افزایش می یابد اما باید توجه داشت که افزایش بیش از اندازه قطر داخلی با افت فشار و خرابی سیستم همراه خواهد بود. اگر قطر داخلی لوله مکش بیش از اندازه کوچک باشد سرعت عملکرد جاروبرقی صنعتی کاهش یافته و احتمال بروز انسداد و گرفتگی قوت می گیرد. بنابراین باید توجه داشت قطر خرطومی منتخب با دهانه مکش و نوع ماده سازگاری داشته باشد.
  • طول: اثر طول خرطومی بر عملکرد جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی بر هیچ کس پوشیده نیست. طول لوله مکش به طور مستقیم با افت فشار در ارتباط است و هر چه بر طول آن افزوده شود، افت فشار بیشتر و قدرت مکش کمتر می شود. در صورت نیاز به افزایش طول لوله خرطومی اتصالات باید به درستی نصب انتخاب شده و نصب گردند و لازم است میزان افزایش طول بر مبنای قدرت مکش دستگاه به طور دقیق محاسبه گردد.
  • نوع (جنس) لوله خرطومی

نوع (جنس) لوله خرطومی 

صنایع دارای فعالیت های گسترده و متنوعی هستند و بنابراین ضایعات و پسماندهای مختلفی تولید می شوند که هر یک مشخصات مربوط به خود را دارند. با توجه به این موضوع خرطومی های متفاوتی از سوی کارخانه های تولید کننده ارائه می گردد:

  1. خرطومی پلی اورتان: این خرطومی یکی از متداول ترین خرطومی های جاروبرقی صنعتی است که برای جمع آوری مواد عادی مانند گرد و خاک، آب، کاغذ و … مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. خرطومی ضد الکتریسیته: خرطومی ضد الکتریسیته یا آنتی استاتیک دارای نوار فولادی است که به صورت مارپیچ در ساختار خرطومی وجود دارد و هنگامی به کار می رود که مواد دارای الکتریسیته ساکن باشند که از بروز جرقه جلوگیری می کند.
  3. خرطومی ضد روغن ( ضد سایش): این نوع از خرطومی برای مکش مواد روغنی و موادی که ماهیت سایشی دارند،‌ به کار می رود.
  4. خرطومی منعطف: اگر جارو برقی در شرایطی باشد که خرطومی تحت خمش زیاد قرار می گیرد، خرطومی انعطاف پذیر به کار می رود. این نوع لوله شعاع خمش بالایی دارد و پیچ و تاب های زیاد مانع از عملکرد درست و مطلوب آن نمی شود.
  5. خرطومی فولادی: خرطومی فولادی یک رده مقاوم از خرطومی های جاروبرقی صنعتی است که جهت استفاده در کوره ها، محیط هایی دارای حرارت بالا و جمع آوری مواد بسیار داغ مناسب می باشد. در این شرایط نمی توان از خرطومی های معمولی استفاده نمود.

شرکت البرزپلاست مفتخر است به تولید انواع لوله های خرطومی برای انواع جاروبرقی های صنعتی با بهترین کیفیت و در انواع سایزهای مناسب برای هر گونه کابرد صنعتی و جاروبرقی های صنعتی مختلف می باشد.
شاسی جاروبرقی های صنعتی: شاسی محل جاگیری و قرار گرفتن جاروبرقی روی آن می باشد که در اکثر جاروبرقی های صنعتی یا از جنس فلز و یا از جنس پلاستیک فشرده طراحی و ساخته می شود. کالسکه فلزی دارای مقاومت بیشتری به نسبت کالسکه های پلاستیکی می باشد .
چرخ های حرکت دهنده جاروبرقی های صنعتی: این چرخ های که روی شاسی جاروبرقی تعبیه می شود نقش بسزایی در سهولت جابجایی جاروبرقی را ایفاء می کنند. چرخ های بلبرینگ دار معمولا از چرخ های ساده عملکرد راحت تر و بهتری دارند .
زمان خرید جارو برقی های صنعتی و سطلی ایرانی باید وزن کم برای حمل آسان آن ، اندازه کوچک ، چرخ های روان برای حرکت ، کابل بلند ، با کیفیت بودن قطعات ، و در اخر قیمت مناسب توجه کرد.

مهم ترین دلیل برای انتخاب جارو برقی های صنعتی 

همانطور که می دانید جاروبرقی یکی از مهمترین و کارآمدترین وسایلی می باشد که بصورت مداوم از آن برای نظافت خانه و یا محل کار استفاده می شود لذا در هنگام خرید جاروبرقی نوع باکیفیت آن را انتخاب کنید تا بخاطر استفاده مکرر و زیاد عمر دستگاه کم نشود.
صدای زیاد جاروبرقی یکی از دغدغه های می باشد که اکثرا مردم با آن درگیر هستند، یکی از ویژگی های بارز جاروبرقی های صنعتی صدا کم آن در هنگام استفاده از دستگاه است همین دلیل باعث شده است که تمایل خرید بسیاری از مردم به این نوع جاروبرقی ها بیشتر شود.
این نوع از جاروبرقی ها چون صنعتی می باشند لذا از لوازم جانبی کاملتری نبست به مدلهای خانگی برخوردار می باشند.
سهولت در استفاده از جمله باز و بسته کردن راحت خرطومی و ابزارهای جانبی از دیگر مزایای این جاروبرقی ها می باشد.

جاروبرقی صنعتی ایرانی یا جاروبرقی صنعتی خارجی؟

علارغم اینکه هر دوی این جاروبرقی ها (ایرانی و خارجی) دارای قابلیت های یکسانی می باشند ولی جاروبرقی های صنعتی ایرانی قیمتی بسیار مناسب تر و ارزان تر به نسبت مشابه های خارجی خود دارند چرا که تولید کنندگان داخلی طی سال های اخیر با روی آوردن به صنعت روز دنیا توانسته اند جاروبرقی هایی تولید کنند که از لحاظ کارایی و استحکام مشابه و حتی بهتر از نمونه های خارجی باشند به همین دلیل جاروبرقی های ایرانی توانایی رقابت با جاروبرقی های خارجی را دارند.
از علت های اصلی اینکه می گوییم جاروبرقی های صنعتی داخلی بهتر از جاروبرقی های صنعتی خارجی می باشد عبارتند از:
– جاروبرقی های صنعتی تولید داخل دارای کیفیت خوب وبالا و حتی بهتر از نمونه های خارجی می باشند.
– خدمات پس از فروش و گارانتی یکی از مهمترین و حائز اهمیت ترین موضوع در انتخاب جاروبرقی های صنعتی می باشد که جاروبرقی های تولید داخل از این امر مستثنی نیستند.
– از آنجایی که تولیدات داخلی از مبحث گمرک و هزینه های آن مبرا هستند لذا قیمت تمام شده جاروبرقی های صنعتی تولید داخل به نسبت نمونه های خارجی بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر می باشد لذا شما خریدار محترم با پرداخت بهای کمتر بهترین جاروبرقی داخلی را می توانید به نسبت مدل های خارجی انتخاب و استفاده کنید.

جاروبرقی صنعتی کوچک

با ساخت جارو برقی های صنعتی ، احتیاج و درخواست شهروندان به تولید جارو های صنعتی کوچک تر برای فضا های کوچک بالا رفت و به همین دلیل کارخانه های تولید جارو برقی های صنعتی شروع به ساخت جارو برقی صنعتی در اندازه ی کوچک تر کردند تا جابجایی آن آسان تر باشد. و در هر محیطی قابل استفاده باشد  پس می توان گفت جارو برقی های صنعتی کوچک یکی دیگر از اقسام جارو برقی صنعتی است. جارو برقی های صنعتی کوچک برای محیط های کوچک یا متوسط  مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود این که از لحاظ مخزنی اندازه کوچکی دارد  ولی این باعث نمی شود قدرت مکش آن زیاد نباشد. قدرت مکش این جاروبرقی ها به اندازه ی جارو برقی های صنعتی می باشد اما ابعاد این جارو برقی نسبت به جارو برقی های صنعتی کوچک تر است.از این نوع از جارو برقی ها برای مکان هایی که دسترسی به آن ها سخت است نیز استفاده می شود مانند قفسه های کتابخانه که در ارتفاع هستند با این دستگاه به آسانی می توان آن ها را تمیز کرد.

جاروبرقی صنعتی کوچک

لینک کوتاه شده محتوی: https://alborz-plast.ir/node/3583

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.