آیتم های مهم برای خرید جاروبرقی صنعتی

آیتم های مهم برای خرید جاروبرقی صنعتی

امروزه برای صرفه جویی در وقت و انرژی و با پیشرفت تکنولوژی صاحبان و شاغلان صنعت و تجارت ترجیح می دهند که ماشین ها و دستگاه های الکتریکی را جایگزین نیروی انسانی کنند و در پایان نتیجه بسیار مطلوب تر و با کیفیت تر به دست آورند. از این رو برای نظافت و تمیز کردن محیطشان به سوی استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی و جاروبرقی های صنعتی گام بر می دارند. امروزه تولیدکنندگان دستگاه های جاروبرقی صنعتی در سرتاسر دنیا، طیف وسیعی از این دستگاه ها را در انواع و اقسام گوناگون تولید و روانه بازار می کنند. این جاروها شامل انواع تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی و... هستند. دستگاه های امروزی از فناوری های بسیار عالی ای نسبت به گذشته بهره می برند و بسیار پیشرفته شده اند. جاروهای صنعتی طراحی شده دارای ویژگی هایی نظیر: تولید کمترین میزان سطح صدا، ارگونومیک و راحتی اپراتور، لوازم جانبی متنوع، موتورهای خاص و قوی به همراه قدرت بسیار بالا در جمع آوری انواع آلودگی های خشک و مرطوب می باشند. بنابراین در حال حاضر در این مقاله کامل ترین راهنمای خرید دستگاه های جارو برقی صنعتی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم و امیدواریم که این راهنما بتواند شما عزیزان را در زمان خرید این دستگاه ها کمک کند.
 برای شروع بایستی این سوالات از خود بپرسید:

  • راهنمای خرید جاروبرقی خوب چه نوع آلودگی هایی در محیط وجود دارند؟ (خشک – مرطوب – خطرناک اشتعال زا و …)
  • متراژ فضای محیطی که قرار است نظافت شود چقدر است؟
  • قرار است چند ساعت از دستگاه های جاروبرقی صنعتی به طور روزانه استفاده کنید؟
  • کدام جاروبرقی ها بهترین قدرت مکش را دارند؟
  • سیستم فیلتراسیون مکنده های صنعتی چگونه است؟
  • حجم مخازن جاروی موردنظر بایستی چقدر باشد؟
  • آیا جاروبرقی ها دارای لوازم جانبی متنوع و حرفه ای هستند؟
  • گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه به چه صورت است؟

بهترین جاروبرقی های صنعتی برای یک نظافت بدون نقص جارو برقی ها، دستگاه هایی محبوب، کاربردی، قدرتمند با توان کاری فوق العاده، جنس بدنه مستحکم و عملکرد فوق العاده حرفه ای هستند که برای مصارف سنگین صنعتی استفاده می شوند. با استفاده از این دستگاه های فوق حرفه ای و تخصصی نه تنها می توانید فرایند نظافت صنعتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، بلکه قادر هستید از آن ها برای  عملیات دیگر نظیر انتقال و جابجایی انواع مواد جامد و مایع استفاده کنید که در نوع خود عالیست. بنابراین برای انتخاب بهترین جاروبرقی باید به عوامل مهمی توجه نمایید و آن ها را رعایت کنید. جاروبرقی آب و خاک بهترین جاروبرقی ها که مطابق با خواسته های مشتریان باشند، موجب رضایتمندی آن ها هم خواهند شد. جاروهای صنعتی قادرند بدون هیچ گونه مشکلی ریزترین مواد در حد میکرون تا بزرگترین مواد را جمع آوری کنند. بنابراین شما به عنوان خریدار دستگاه جاروبرقی بایستی نوع آلودگی ای که قرار است در محیط جمع آوری شود را، به دقت بررسی نمایید. در ادامه به برخی از مواد و آلودگی هایی که مکنده های صنعتی قادرند مکش نمایند اشاره می کنیم: پلیسه، تراشه ها و مواد فلزی گرد و غبار ریز و درشت انواع آلودگی های مرطوب پودر رنگ خاک پلاستیک ذرات و مواد اشتعال زا و خطرناک خاک اره خرده های اجسام ذرات و باقی مانده حاصل از فرایند تولید جوهر ذرات باقی مانده غذایی و بسیاری آلودگی های دیگر. بنابراین تا الان متوجه شدید که شناخت از محیطی که قرار است نظافت شود علاوه بر افزایش ایمنی، چه تأثیر فوق العاده ای بر انتخاب دستگاه مکنده صنعتی دارد. پس محیط خود را به دقت بررسی و نوع موادی که قرار است جمع آوری شود را تعیین نمایید. مثلاً در برخی از محیط ها آلودگی هایی از نوع مواد قابل اشتعال زا وجود دارند که عدم انتخاب صحیح دستگاه، بدون شک خطرات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. نگران نباشید! می توان به راحتی این خطرات را مدیریت و از بروز صدمات جلوگیری کرد. به شرطی که همه چیز به درستی بررسی و با کارشناسان مربوطه در این زمینه مشورت و مشاوره نمایید.

جهت خرید جاروبرقی صنعتی مناسب توجه به برخی ویژگی ها و نکات ضرورت دارد در ادامه به بررسی برخی از این نکات می پردازیم.
خرید مکنده صنعتی مناسب کار آسانی نیست. جاروبرقی های صنعتی و تجاری گزینه های بسیار زیاد و تقریبا بی پایانی دارند که در محیط های صنعتی و تجاری و دیگر محیط ها از آن ها استفاده می شود. جارو برقی ها در اندازه ها و ظرفیت های کاملا متفاوت در سایزهای کوچک تا سایزهای بسیار بزرگ مناسب برای محیط های مختلف ساخته شده اند. این جارو ها برای نظافت روزمره یک محیط تا نظافت و جمع آوری مواد شیمیایی و فلزات با ارزش کاربرد دارند. جارو هایی که از کیفیت بالاتر و قدرت محافظت بیشتری برخوردار هستند در کارخانه های صنایع غذایی، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، داروسازی ها، صنعت پتروشیمی، فروشگاه های اتومبیل و… به کار گرفته می شوند. هم چنین می توان این جارو برقی های صنعتی را در کشتی ها، محل نگه داری واگن های قطار، فرودگاه ها و ورزشگاه ها و در بسیاری از اماکن دیگر استفاده نمود. در بعضی صنایع گاهی برای جمع آوری و بازیافت باقی مانده مایعات یا جامدات را به کار می روند و مواد جمع شده دوباره استفاده می شود که این امر توسط یک دستگاه نظافت صنعتی مناسب امکان پذیر می باشد. اما خرید جاروبرقی صنعتی مناسب با نیاز چگونه ممکن است؟ در هنگام انتخاب بهترین جارو برقی نکاتی را در نظر گرفت. مکنده ها با توجه به کیفیت و قیمت دسته بندی می شوند که باید با دقت با یکدیگر مقایسه شوند.

انواع جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی

انواع جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی

از جارو برقی صنعتی(آب و خاک) می توان برای تخلیه باد تشک های بادی و اسباب بازی های استخر، جمع کردن مایعات ریخته شده بر روی سطوح، جمع آوری آلاینده ها به صورت ریز و درشت، باز کردن لوله ها و درآوردن اقلام فرو رفته در آب و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.  یک مکنده صنعتی را براساس نوع آلودگی که مکش می نماید و محیط به کارگیری به چندین دسته طبقه بندی می نمایند:

  • خاک
  • آب و خاک
  • ضد انفجار
  • مخصوص غبارهای خطرناک
  • صنایع غذا و دارو
  • صنایع بسته بندی
  • مخصوص تراشه ها و مواد نفتی

فاکتورهای اساسی برای خرید جارو برقی صنعتی مناسب

برای خرید مکنده صنعتی مناسب توجه به برخی پارامتر ها بسیار ضروری می باشد، برخی از این پارامترها عبارتند از:

۱- موتور

در ابتدای برای خرید جاروی صنعتی مناسب باید به قلب دستگاه یعنی موتور آن توجه نمود. در مکنده های ارزان تر اغلب از یک موتور تک مرحله ای استفاده شده است. این دستگاه همان هوای ورودی مکنده برای جمع آوری ذرات را برای خنک کردن موتور استفاده می کند، بنابراین تا حد زیادی امکان ورود آلودگی به داخل موتور افزایش می یابد و از طول عمر دستگاه می کاهد. هم چنین هر چه توان موتور بیشتر باشد موتور قدرت بیشتری دارد. موتورهای مناسب تر موتورهایی هستند که در طرفین آن دو پمپ خنک کننده قرار گرفته است که می تواند مدت زمان بیشتری روشن بماند و طول عمر بیشتری دارد. هر چند که این موتورها گران تر هستند اما قابل اطمینان تر هستند.

۲- مخزن

نکته بعدی که در خرید مکنده صنعتی مناسب باید به آن توجه نمود ظرفیت مخزن جاروبرقی و جنس بدنه آن است. این جاروها از جنس های مختلف برای کارایی های مختلف ساخته شده اند:

  1.   بدنه پلاستیکی (پلاستیک فشرده)
  2.  بدنه استیل
  3.  بدنه فولادی 

که جاروهای تجاری و هتلی دارای بدنه پلاستیکی، جاروهای نیمه صنعتی دارای بدنه استیل و جاروهای صنعتی دارای بدنه فولادی و ضد زنگ هستند. هم چنین اگر ظرفیت مخزن کوچک باشد تعداد دفعات تخلیه مواد بیشتر می شود و انجام با تاخیر این عمل روی کارکرد مکنده تاثیر منفی می گذارد و به موتور فشار وارد می شود، پس توجه به ظرفیت مخزن دستگاه در هنگام خرید جاروبرقی صنعتی مناسب آن یک نکته ضروری می باشد.

مخزن جاروبرقی صنعتی 
مخزن جاروبرقی صنعتی

۳- فیلتر

مرحله بعدی که باید به آن دقت نمود فیلتر دستگاه می باشد. به خصوص اگر مواد مورد جمع آوری ذرات ریز پودری باشد نگه داری از فیلتر مهم است. ساده ترین فیلتر پاکت جاروبرقی می باشد که جاروهای خانگی و تجاری از این نوع فیلتر استفاده می کنند. در جاروی صنعتی از فیلترهای چندگانه استفاده شده است به این صورت که ابتدا یک فیلتر ذرات با حجم بزرگ تر را می گیرند و فیلتر بعدی به ذرات کوچک تر در برخی به موارد ذرات میکرونی اجازه عبور و حرکت به سمت موتور نمی دهد. اما اگر مواد مکش شده مایع باشد کاربران دستگاه باید به پر شدن مخزن دستگاه توجه داشته باشند زیرا اگر مایع بیشتر از ظرفیت مجاز وارد مخزن شود به سمت موتور و دیگر اجزای داخلی حرکت می کند و آسیب می رساند. به عنوان یک گزینه اختیاری می توان یک شناور درون مخزن مایع قرار داد تا هنگامی که مخزن به حداکثر ظرفیت خود رسید مکش قطع شود.

فیلتر مکنده صنعتی 
فیلتر مکنده صنعتی

 آیا می دانستید: زمانیکه قصد خرید جارویی به منظور مکش و جمع آوری انواع ذرات و مواد خطرناک و قابل اشتعال را دارید، بایستی به استانداردهای مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (OSHA) توجه نمایید. سیستم فیلتراسیون جاروبرقی ها چگونه است؟ یکی از سوالات اساسی مشتریان عزیز هنگام خرید جاروبرقی، درباره سیستم فیلتراسیون آن ها است. فیلتر یکی از بخش های مهم و اساسی جاروهای صنعتی است که وجود آن برابر است با افزایش طول عمر و کارکرد دستگاه. این مورد به خصوص در زمانیکه قصد جمع آوری مواد و ذرات بسیار ریز را دارید و زمانیکه افرادی در کنار شما هستند که مبتلا به بیماری های آلرژی زا هستند بیشتر نمود پیدا می کند. ذرات از طریق جریان هوا به سیستم تصفیه منتقل یا جابجا شده و باعث به دام انداختن ذرات ریز شده و مانع از بازگشت آن ذرات به محیط می شوند. با توجه به محیط مورد نظرتان که قرار است نظافت شود، می توانید از انواع فیلترها استفاده نمایید. دو نوع سیستم فیلتراسیون بدین منظور وجود دارد که عباتند از: 

  • فیلتراسیون HEPA 
  • فیلتراسیون ULPA 

فیلتر جاروبرقی صنعتی فیلتر HEPA طبق استانداردهای OSHA، یک فیلتر HEPA برای به دام انداختن ذرات کوچکتر یا مساوی با قطر 0.3 میکرون استفاده می شود که این امر باعث حداکثر بهبود کارایی 99.97% درصدی می شود. این اندازه حتی از دانه های آسیاب قهوه هم کوچکتر است. یک دانه فلفل قرمز چیزی در حدود تقریباً 615 میکرون است. فیلترهای HEPA برای گیر انداختن ذرات فوق العاده ریزی که توسط انسان قابل دیدن نیستند مانند گرد و غبار فوق العاده ریز به کار می روند. کاربرد این فیلترها زمانی مشخص می شود که قرار است ذرات ریز موجود در محیط جمع آوری شوند. 
فیلتر ULPA فیلترهای ULPA حتی از فیلترهای HEPA بسیار کارآمدتر هستند و 99.99% ذرات با قطر 0.12 میکرون را به دام می اندازند. این نوع از فیلترها برای مکان های حساس نظیر clean room ها مورد استفاده قرار می گیرند. 

۴- قدرت مکش

یکی از مهم ترین مولفه های خرید جاروبرقی صنعتی مناسب قدرت مکش آن می باشد. هرچه قدر پمپ دستگاه خلا بیشتری درون جارو ایجاد کرده باشد که به پیروی از آن فشار فضای بیرون جاروبرقی بیشتر است، قدرت مکندگی جارو بیشتر می شود.

۵- سرعت مکش

سرعت مکش جاروبرقی به مقدار مواد بلعیده شده در یک واحد زمانی مشخص گفته می شود و بر حسب سانتی متر مکعب در دقیقه سنجیده می شود هر چه سرعت مکش یک جارو بیشتر باشد بهتر است.

۶- ساختار فیزیکی

وزن دستگاه، دستگیره، چرخ های حرکتی، ابعاد جارو و قدرت مانور جارو در فضاهای مختلف در انتخاب یک جاروی مناسب موثر است.

ساختار فیزیکی جارو برقی صنعتی
ساختار فیزیکی جارو برقی صنعتی

چگونه جاروبرقی صنعتی آب و خاک مناسب را انتخاب کنیم؟

جارو برقی یکی از دستگاه هایی است که در مدل های مختلف با تنوع بالا تولید می شود و یکی از وسایلی می باشد که کارهای نظافتی سنگین و سخت را آسان نموده است . اکثریت جامعه با نام دستگاه جارو برقی آشنایی دارند زیرا یکی از وسایل پرمصرف در منازل می باشد که بر اساس مکش آلاینده ها و گرد و غبار محیط عمل نظافت را انجام می دهد. نظافت صنعتی یکی از شاخه های نظافت است که به دلیل حجم بالای کاری نیازمند دستگاه هایی است که به کمک نیروی انسانی بیاید. جارو برقی صنعتی یکی از این دستگاه های مکانیزه است که در دو نوع ساخته می شود یکی از انواع این دستگاه، جاروبرقی صنعتی آب و خاک است که علاوه بر مکش خاک توانایی جمع آوری آب را نیز دارد. جارو برقی صنعتی آب و خاک مناسب دارای عملکرد قابل توجهی بوده و با قدرت بسیار بالایی می تواند مساحت بسیار بزرگی را نظافت نماید.

نحوه عملکرد دستگاه جاروبرقی صنعتی آب و خاک

نحوه عملکرد دستگاه جاروبرقی صنعتی آب و خاک

با اینکه مکش مواد جامد و مایع کاملا با هم متفاوت است ولی جاروبرقی صنعتی آب و خاک مناسب این توانایی را دارد. در جارو برقی صنعتی آب و خاک مناسب، پمپ از اجزای مهم است که موجب تخلیه هوای داخل مخزن می شود و موجب می گردد تا فشار نسبت به بیرون کاهش یابد. زمانی که هوای بیرون مخزن می خواهد به درون مخزن برود آلودگی هایی مانند گرد و غبار را به داخل پمپ وارد خواهد کرد و با این شرایط به پمپ آسیب وارد خواهد شد برای جلوگیری از این آسیب ها فیلتر در دستگاه قرار می گیرد تا ذرات غبار را جمع آوری نماید. در جارو برقی صنعتی آب که مایعات وارد مخزن می شود دیگر نگرانی برای ورود ذرات گرد و غبار وجود ندارد ولی به دلیل ورود مایعات به مخزن برای جلوگیری از خرابی قسمت های دیگر مانند پمپ و موتور کاملا این قسمت از بقیه بخش‌ها جداشده است.

کاربرد جاروبرقی آب و خاک چیست؟

جارو برقی صنعتی آب و خاک مناسب برای محیط های مختلف اعم از صنعتی و نیمه صنعتی کاربرد دارد و به دلیل جمع کردن مواد مختلف اعم از جامد و مایع کارایی بسیار بالایی خواهد داشت. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • یک جاروبرقی صنعتی آب و خاک مناسب می تواند آب باقیمانده یک مخزن را جمع آوری نماید.
  • اگر در محیطی آبی سر ریز شده باشد و محلی برای خروج آن وجود نداشته باشد با استفاده از این جارو برقی می توان آب ها را جمع آوری نمود.
  • در صنایعی که آلاینده های پودری در باقیمانده سالن کار و محیط وجود دارد به راحتی توسط این جاروبرقی جمع آور می شود.
  • زباله ها در هر نوع محیطی و از هر نوع سطحی قابل جمع آوری است.
  • این نوع جارو برقی توانایی جمع آوری برف در حیاط و یا جلوی خانه را دارد.
  • در صنایع پترو شیمی برای نظافت لوله های نفتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • جاروبرقی صنعتی آب و خاک مناسب در کارخانه مواد غذایی و یا صنایع وابسته که آلاینده های پودری در سالن های تولید فراوان است بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • به صورت کلی انتقال مواد جامد و مایع را به عهده دارد.
  • در صنایعی که مواد اولیه در خط تولید به پساب وارد می شود می توان با استفاده از این دستگاه نظافت صنعتی آن مواد را از هم جدا نمود و دوباره به چرخه تولید بازگرداند.

چگونه یک جاروبرقی آب و خاک مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک جاروبرقی آب و خاک مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب جاروبرقی آب و خاک صنعتی مناسب باید به مکانی که این وسیله نظافت صنعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، دقت نمود. در ادامه به برخی از موارد مهم به هنگام خرید جاروبرقی صنعتی آب و خاک مناسب اشاره می شود:

-  حجم کاری

مقدار کار و مدت زمانی که دستگاه روشن خواهد بود باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا با توجه به این نکات اندازه مخزن و قدرت موتور نیز متفاوت خواهد بود. اگر مدت زمان زیادی با دستگاه کار شود باید جاروبرقی انتخاب شود که مخزن بزرگی داشته باشد و نیاز به تمیز کاری مجدد در بین کار وجود نداشته باشد.

-  فیلتر

فیلتر دستگاه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و قدرت مکش و پمپ موجود در دستگاه همگی به نوع و محیط تمیزکاری دارد.

-  خرطومی مناسب

خرطومی جارو برقی صنعتی آب و خاک مناسب با توجه به نوع و اندازه آلاینده ها متفاوت خواهد بود در محیط هایی که آلودگی ها برای جمع آوری بزرگ است باید از خرطومی های بزرگتر استفاده شود و طول این لوله نیز با توجه به وسعت مکان متفاوت خواهد بود که به هنگام انتخاب باید به آن توجه داشته باشید. شرکت البرز پلاست مفتخر به تولید انواع لوله خرطومی جاروبرقی در سایزهای مختلف می باشد.
لازم است تا خرید جاروبرقی صنعتی مناسب با در نظر گرفتن تمام مواردی که ذکر شد و البته با در نظر گرفتن بودجه ای که در اختیار می باشد صورت گیرد.

سخن آخر

میزان قدرت جاروهای صنعتی در زمان خرید دستگاه های صنعتی برای انجام مصارف سنگین، بسیاری فقط به توان جارو توجه می کنند و به بسیاری عوامل دیگر را نظیر: توان مکش، نرخ هوادهی، نوع موتور و بسیاری توجه نمی کنند. در حالیکه این امر کاملاً اشتباه است. نرخ هوادهی بر اساس واحد فوت مکعب در دقیقه (CPM) اندازه گیری می شود. هر چه میزان نرخ جریان هوا بیشتر باشد، در هنگام مکش می توانید حجم بیشتری از مواد، پودر و ذرات را جمع آوری کرده و به مخزن دستگاه انتقال دهید. همچنین از لحاظ مصرف برق دستگاه می توانند به انواع تک فاز و سه فاز تقسیم شوند. اگر قرار است روزانه و به مدت طولانی از دستگاه استفاده نمایید، توصیه ما استفاده از جاروهای سه فاز صنعتی یا به اصطلاح دائم کار است که می توانند 24 ساعت شبانه روز روشن بمانند. حجم مخازن جاروبرقی صنعتی یکی از سوالات بسیار مهمی که در زمان خرید جارو برقی باید از خود بپرسید، میزان حجم مخازن دستگاه است. مخازن زباله دستگاه های مکنده صنعتی نسبت به دستگاه های خانگی دارای حجم و ظرفیت بیشتری هستند. از آنجا که مخازن دستگاه به صورت ایستاده هستند و موتور در بالای آن قرار می گیرد، به این دستگاه ها جاروبرقی سطلی نیز گفته می شود. لازم به ذکر است حتماً از مقاومت جنس بدنه دستگاه اطمینان حاصل کنید. بدنه جاروها معمولاً از پلی اتیلن مستحکم و استیل ضد زنگ هستند که هر کدام  دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. مخزن جاروبرقی لوازم جانبی مکنده صنعتی امروزه لوازم جانبی متنوعی به همراه دستگاه های جاروبرقی ارائه می شوند که برخی از این لوازم عبارتند از: نازل کنج(به منظور دسترسی به نواحی سخت و مشکل)، انواع فیلترها، خرطومی ها، پاکت، چرخ ها، نازل کف، نازل های مخروطی و منحنی لوازم جانبی جاروبرقی صنعتی، قیمت، گارانتی و خدمات پس از فروش، چقدر می خواهید هزینه کنید؟ آیا حاضرید برای اینکه فرایند نظافت شما به بهترین شکل ممکن انجام شود، هزینه کنید. عواملی نظیر: نوع دستگاه، میزان قدرت و توان دستگاه، تعداد موتورها، تک فاز یا سه فاز بودن دستگاه، میزان حجم مخازن، میزان معروفیت برند و مارک جاروبرقی، قابلیت های به کار رفته در دستگاه مهمترین و تأثیرگذارترین عواملی هستند که بر قیمت دستگاه ها تأثیر می گذارند. همچنین لازم است در هنگام خرید دستگاه به مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه ها توجه فرمایید تا در زمان بوجود آمدن مشکلات ناگهانی دچار مشکلات حاد نشوید. جمع بندی انتخاب و خرید یک مکنده صنعتی می تواند دشوار باشد، زیرا انواع گوناگونی از مارک ها و برندهای مختلف در بازار وجود دارند. ما در این راهنما سعی کردیم مهمترین مواردی که برای خرید یک جاروبرقی صنعتی نیاز دارید را بیان کنیم. این موارد می تواند اساسی ترین عوامل برای کمک به خرید شما عزیزان باشد. در انتها امیدواریم که مقاله راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. 

لینک کوتاه شده محتوی: https://alborz-plast.ir/node/3584

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
3 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.